Thru You Princess
De Israëlische muzikant/kunstenaar Kutiman raakte in 2009 bekend met zijn ‘Thru You’-project. Zijn audiovisuele symfonieën zijn mash-up van bestaande YouTube-clips van musicerende amateurs, die hun video’s online hebben gezet in de hoop dat iemand in de eindeloze oceaan van het internet hun parel opduikt. Een van hen is de alleenstaande verpleegster Samantha, die in een van de ruigere buurten van New Orleans woont en onder de artiestennaam Princess Shaw probeert door te breken. Samantha gebruikt YouTube niet alleen voor het uploaden van haar zelfgeschreven liedjes maar ook als een openhartig videodagboek. Regisseur Ido Haar vermengt scènes waarin hij haar pogingen volgt om het te maken in de muziekscene van haar woonplaats New Orleans met die waarin Kutiman in zijn huis op de kibboets naar haar clips kijkt en werkt aan de Thru You-video met haar a capella gezongen lied. Samantha kan onmogelijk bevroeden dat er aan de andere kant van de wereld iemand is die in haar gelooft en haar talent herkent in de originele liedjes die ze maakt. En die bovendien op het punt staat haar publiek te vergroten tot proporties waarvan zij niet eens durft te dromen.