The Ballad of Lucky Fonz III
Al sinds hij twee jaar oud was brengt modern troubadour en singer-songwriter Otto Wichers, alias Lucky Fonz III, iedere zomer door op Vlieland, eerst op vakantie met zijn ouders en in zijn tienerjaren als schoonmaker op camping Stortemelk. Daar, in het café van de camping werd Lucky Fonz III geboren, met een gitaar in de hand gepaard met zijn eigenwijze stemgeluid. Met vele prijzen op zak én een Top 5-hit met zijn single 'Ik heb een meisje' keert hij terug naar het eiland voor een optreden op popfestival Into the Great Wide Open. "Lucky Fonz dat ben ik gewoon zelf, met alle saaie dingen eruit en alle leuke dingen in technicolor. Zo zie ik het een beetje." Wichers blikt samen met documentairemaker David Kleijwegt terug op de groei van zijn carrière als Lucky Fonz III. Zoals de titel van de documentaire al verklapt wordt hun bij vlagen sarcastische maar vooral vrolijk zelfkritische gesprek bijgestaan door muzikale intermezzo's van Wichers' eigen intieme en melancholisch-komische liedjes. Wichers vertelt onder andere over het plezier van zingen en wat beroemdheid voor hem betekent. "Soms vragen mensen wel eens heb je geen last van je beroemdheid. Maar ik heb 26 jaar last gehad van een soort gebrek aan beroemdheid eigenlijk."