Hot Sugar's Cold World
Boeiend portret van Nick Koenig, de musicus en producer die platen maakt onder de naam Hot Sugar. Na enkele EP’s verscheen dit jaar niet alleen zijn debuutalbum , ook verzorgde hij de muziek voor de tv-serie (Comedy Central). Koenig wordt door filmmaker Adam Bhala Lough gevolgd in zijn obsessieve zoektocht naar wat geluid eigenlijk is. Zelf maakt Hot Sugar geen gebruik van bestaande muziekinstrumenten, maar neemt hij allerlei omgevingsgeluiden op die hij bewerkt en waarmee hij vervolgens zijn tracks componeert. “Het universum zit vol geluid,” aldus Koenig – dus waarom er geen gebruik van maken? In een van de hoofdstukken waaruit is opgebouwd zien we hem in Parijs, de woonplaats van zijn grootouders, de catacomben bezoeken waar hij met een bot op een schedel slaat. Ook koopt hij van een schimmig figuur vuurwerk, om daarvan het geluid op te nemen. Maar hij is vooral geïnteresseerd in de “” en hoe gevarieerd (en nooit écht stil) die klinkt op verschillende betekenisvolle plekken, zoals begraafplaatsen of de kamer die bekendstaat als geboorteplaats van het internet. Daarnaast besteedt de documentaire aandacht aan zijn, vooral in de social media breed uitgemeten met zangeres Kitty Pryde, bekend van de hit “Okay Cupid.”