The Wave on the Shore
De inwoners van het zuidelijke kustgebied van Iran leveren een harde strijd om het bestaan. Er heerst grote armoede; behalve de visserij zijn er weinig bronnen van inkomsten. Om in de barre omstandigheden te kunnen overleven, smokkelen de bewoners allerlei goederen via het water over de grens. Geen ongevaarlijke manier van handel drijven, want de politie controleert veelvuldig en als de agenten smokkelaars in het vizier krijgen, aarzelen ze niet om met scherp te schieten. MOJ BAR SAHEL, een gedramatiseerde documentaire, volgt een nachtelijke actie. Een aantal mannen, op weg naar huis met hun bootjes vol spullen, moet vluchten voor een politiepatrouille. Ondertussen wordt thuis in het dorp een bruiloft voorbereid door de vrouwen. Als alles klaar is, rest er niets meer dan te wachten en te hopen dat de mannen, onder wie de broer van de bruid, weer veilig thuis zullen komen.