Une poste à la courneuve
De vierduizend inwoners van Courneuve komen allemaal wel eens op het postkantoor. Zij incasseren er hun uitkering of hun betalen er hun rekeningen. De jonge postbeambten behoren tot de weinige betaalde werknemers in de streek. Zij worden dagelijks geconfronteerd met de armoede van degenen aan de andere kant van het loket. Dominique Cabrera plaatste zijn camera afwisselend aan de ene en aan de andere kant van de loketten en registreerde het gedrag en de gezichten van de mensen die in kleine financiële transacties verwikkeld zijn. Begeleid door het geroezemoes op de achtergrond, luisterde hij naar de gesprekken die bij het overhandigen van geld horen. Une poste à la courneuve geeft een kleurrijk beeld van het effect dat een economische crisis op het leven van gewone mensen kan hebben.