White Sky
De Russische Natalia groeide op in een dorp genaamd Rushes, dat prachtig gelegen was aan een meer. Haar vader werkte bij een nikkelfabriek, de belangrijkste leverancier van werk in de omgeving. Jaren later doet Natalia‘s man hetzelfde werk onder dezelfde gevaarlijke omstandigheden. De nieuwe fabriek heeft het leven van de omwonenden echter drastisch veranderd. Het meer is een moeras geworden en de fabriek spuwt giftige gassen en metalen uit. De bomen zijn dood, de aarde is grauw, de lucht mistig. De vervuiling is zo groot dat de familie van Natalia eens per jaar een aromatherapie ondergaat, waarbij ze hun portie schone lucht krijgen toegediend. Alle families uit de omgeving - 64.000 mensen wonen in de stad Montshegorsk op het schiereiland Kola - proberen zich aan te passen aan de ongezonde omstandigheden, en een zo gewoon mogelijk leven te leiden, waar liefde zijn plek kan vinden.