Beginning Filmmaking
Aan de vooravond van Ella's vijfde verjaardag blijkt de voorspelling van haar vader niet uitgekomen. Toen hij haar een jaar eerder een videocamera cadeau deed, zei hij dat ze over een jaar een film zou kunnen maken. Maar filmen is een volwassen bezigheid, leren vader en dochter. Er wordt verslag gedaan van Ella's vorderingen door een registrerende camera en door de opnamen uit Ella's eigen camera - waar ze tegen praat, voor zingt, verhaaltjes aan vertelt, aan wie ze haar speelgoedbeest laat zien en haar boze en blije buien toont. In tussentekstjes geeft Jay zijn bedenkingen aangaande het project weer. Ella snapt dat er verschillende soorten shots zijn, maar stelt uiteindelijk zelf vast: 'I'm out of focus'.