Salvaged Lives
SALVAGED LIVES volgt een trainingsproject dat is opgezet door de Chino State Prison in Californië. Vijfenveertig gevangenen beginnen aan een zware opleiding diepzeeduiken. Uiteindelijk blijven dertien mannen over. De film volgt vier van hen tijdens afmattende trainingsessies, die namen dragen als 'Hell Week'. De vier mannen, die tenslotte hun diploma diepzeeduiken halen, worden gevolgd in hun nieuwe leven buiten de gevangenis. De film doet verslag van hun tragedies en hun overwinningen. Alle vier worden ze gedreven door dezelfde motivatie: nieuwe zin en betekenis geven aan hun leven. Regisseur Barbara Leibovitz, zus van fotograaf Annie, produceert haar films zelf. Het documentaire ambacht leerde zij bij het CBS nieuwsprogramma '48 hours', waarvoor zij sociale items maakte.