Rich Hill
Ooit was Rich Hill in Missouri een mijnstadje met veel werk en reuring. Maar vanaf de Tweede Wereldoorlog raakten de kolen op en viel er geen droog brood meer te verdienen. Anno 2014 wonen er nog maar 1393 mensen. Winkels zijn dicht, huizen staan leeg en hele straten zijn in verval. Hier groeien Andrew (13), Harley (15) en Appachey (12) op. Drie jongens die al op jonge leeftijd een hoop ellende voor hun kiezen kregen: constante verhuizingen, extreme armoede, ouders met allerhande problemen, gedragsproblematiek en misbruik. Deze jongens vormen de onderklasse van een stadje waar toch al weinig perspectief te vinden is. Toch hopen ze op betere tijden. Andrew, zeer gelovig, wacht met smart op dat moment: “God heeft het vast druk met alle anderen.” De makers volgen de tieners in hun dagelijks bestaan, thuis, in de schoolgangen en ronddolend door braakliggende straten en landerijen. Openhartig en eerlijk vertellen ze over wat hen bezighoudt, over hun dromen en hun vaak schokkende levensverhalen. Dit alles wordt zorgvuldig en respectvol in beeld gebracht. Het is een Amerika dat maar weinig wordt getoond, hoewel er talloze stadjes zijn als Rich Hill, vol jongens als Andrew, Harley en Appachey.