Four Holes
Droogkomisch portret van Pepe, die na zijn pensioen een eigen golfbaan heeft gemaakt. Ergens aan de rafelranden van Madrid, op een weinig aantrekkelijke, nogal lawaaiige plek.
Tijdens het maken van Four Holes werken de apparatuur en de omstandigheden niet bepaald mee. Daarbij zijn Pepe en regisseur Daniela Muñoz Barroso beiden slechthorend, waardoor soms spraakverwarring tussen de twee ontstaat. Die momenten zijn, net als de regieaanwijzingen die zij geeft en hij welwillend opvolgt, allemaal onderdeel van de film.
Het is ontwapenend hoe het tweetal samen opgaat in het maakproces. Je zegt de interessantste dingen buiten beeld, lacht ze, wat inderdaad een paar keer gebeurt. Materiaal dat doorgaans de montage niet zou halen, heeft binnen deze speelse vertelvorm toch een plek veroverd. En terecht.