Weer uit eten
Waarom gaan mensen uit eten? Natuurlijk is het eten belangrijk, maar het converseren is meestal van groter belang. Bij autisten ligt dat anders. Opgesloten in zichzelf gaat het gezamenlijk nuttigen van een maaltijd bij hen niet gepaard met levendige gesprekken. Weer uit eten volgt de twee autisten Katinka en Meggel tijdens een etentje in een Italiaans restaurant. Beiden zijn in het dagelijkse leven aangewezen op voortdurende begeleiding en verblijven daarom in een woon- en werkgemeenschap. Het zelfstandig uit eten gaan is voor beiden een zeldzame en ingrijpende gebeurtenis. De film registeert, in de traditie van de cin‚ma verit‚, de twee in het restaurant. Af en toe doorbreken zij de lange stiltes aan tafel met een opmerking. De schaarse conversatie tussen beiden is afwisselend ontroerend en tragikomisch.