Na het internet wordt ook de tablet ontdekt als medium voor innovative storytelling. Er ontstaan onverwachte en vindingrijke mengvormen. Deze prijswinnende app is een animatiedocumentaire, maar evengoed een spectaculair vormgegeven graphic novel en een diepgravende journalistieke reconstructie. Geïnpireerd door Stephen Kinzers boek All the Shah's Men: An American Coup and the Roots of Middle East Terror, wordt uit de doeken gedaan hoe de strijd om het zwarte goud in de Arabische wereld al ver voor de Tweede Wereldoorlog losbarstte. De Britse overheersers hadden de Iraanse oliebronnen stevig in handen, totdat dissident Mohammed Mossadegh ten tonele verscheen. De politieke spanningen liepen steeds hoger op, om uit te monden in een door de CIA gesteunde coup op de Iraanse democratie in 1953. Mike De Seve bewerkte de historische gebeurtenissen, met Kinzers hulp, tot tien hoofdstukken, die samen een filmische leeservaring bieden. De gebruiker veegt en swiped zich door de striptekeningen, die subtiel en functioneel zijn geanimeerd en worden ondersteund door een realistische soundtrack. CIA: Operation Ajax is geen stripboek, geen animatiefilm, geen documentaire - en tegelijkertijd is het dat allemaal wel.