The Circus Dynasty
Er waren eens twee beroemde circusfamilies in Noord-Europa: de familie Berdino (de grootste) en de familie Casselly (de meest bekroonde). In een jaar werden respectievelijk een zoon en een dochter in de families geboren. Ze groeiden samen op en wat iedereen hoopte, gebeurde: ze werden verliefd op elkaar. Zo sprookjesachtig als dit klinkt, zo wordt het ook verfilmd: de liefde tussen Patrick Berdino en Merrylu Casselly, die samen een onverslaanbaar duo vormen in de piste, en een gouden belofte voor de toekomst van de circusdynastie. De families reizen al twintig jaar met elkaar rond – de camera’s volgen beslommeringen, bespiegelingen en vooral de ontwikkelingen rond het ideale circuspaar gedurende een aantal seizoenen. Ze zijn erbij wanneer de Casselly’s een aanbod uit Amerika krijgen van het beroemde Barnum & Bailey’s – maar dit aannemen zou beteken dat Patrick en Merrylu worden gescheiden. Ze filmen de dagelijkse routine, het opbouw en afbreken van de tenten en de woonwagens, de verhalen van de stamvaders en –moeders, het afzien en lijden van de artiesten, en de eerste, onvermijdelijke barsten in de circusromance van de eeuw. Letterlijke hoogtepunten vormen de sfeervolle opnamen van de schitterende illusie die wordt gecreëerd in de piste – een plek waar geen plaats is voor tranen en pijn.