Smokin' Fish
Na de dood van zijn grootmoeder gaat Cory Mann, die van moederszijde Tlingit-indianenbloed heeft, op zoek naar zijn roots in het zuidoosten van Alaska. In de omgeving van Juneau legt hij zich toe op vis. Niet alleen de bereiding van zalm en andere soorten, maar ook de vangst, het schoonmaken, pekelen, roken, snijden, verkopen en opeten ervan. Daarbij komt Manns koopmansgeest aan de oppervlakte, die zicht uitbreidt tot de handel in kleedjes en kleding in authentieke indiaanse ontwerpen. Op ontspannen toon confronteert Cory Mann zichzelf en de kijker met de botsing van de moderne Amerikaanse levensstijl en de traditionele waarden van het Tlingit-volk. Zijn, deels aangetrouwde, familieleden stralen eenvoud en levenslust uit. Zijn tante betwijfelt of de moderne techniek de mens gelukkiger maakt: "Je kunt je computer niet opeten. Dat smaakt nergens naar." Naast het portret van Mann en zijn familie wordt ook geschetst - geïllustreerd met oude foto's - hoe Alaska destijds op wrede wijze door de Russen werd gekoloniseerd en later werd verkocht aan de Verenigde Staten. De achteloos gefilmde schoonheid van het ongerepte Alaska, waar rondstruinende beren nooit ver zijn en kano's dreigen om te slaan op de woeste rivier, maken de mens fragiel. Indiana Jones-achtige kaartjes van verplaatsingen benadrukken de jongensachtige avonturierssfeer van de film.