While We Watched
Onafhankelijke journalistiek staat overal ter wereld onder grote druk, en ook India tuimelt in de afgrond. Journalist Ravish Kumar, het gezicht van de nieuwszender NDTV, probeert zich staande te houden terwijl hij en zijn collega’s worden getroffen door oprukkend nepnieuws, dalende kijkcijfers en bezuinigingen. Maar terwijl het nieuwslandschap achteruitholt, verdwijnt de grond onder zijn voeten. De beroepsstandaard wordt uitgehold door luidruchtige, polariserende, schreeuwerige tv-debatten, waar bewijsvoering ondergeschikt wordt gemaakt aan sentiment.
In dit urgente portret van een nieuwsredactie volgt de camera de getormenteerde Kumar twee jaar lang bij redactievergaderingen, op reportage en tijdens tv-uitzendingen. Is er nog budget om een verslaggever te sturen? Zijn er nog kijkers die de feiten en analyses willen horen? Kan zijn serieuze programma overleven? Of wordt het de zwanezang van de rede – gesmoord in senstatiezucht, desinformatie en kijkcijfergestuurde redactiebesluiten?