Vukovar Final Cut
Vukovar was tot 1991 een rustige stad aan de Donau in het oosten van Kroatië, waar Serviërs en Kroaten vreedzaam samenleefden. Maar na 1991 is niets meer hetzelfde, want in dat jaar begon de Kroatische onafhankelijkheidsoorlog, waarbij velen de dood vonden. In deze film verbreken de ooggetuigen van toen, onder wie moeders en echtgenoten van hen die sneuvelden of tot op de dag van vandaag vermist worden en soldaten en leiders die de oorlog overleefden, het stilzwijgen. De interviews worden afgewisseld met archiefmateriaal en beelden van een herdenking en de vorming van een speciale rechtbank in 2005 die een aantal daders van toen veroordeelde.