Ma Céline à moi
Op de school van Céline zitten 550 jongens en 16 meisjes. Céline, zeventien jaar, volgt een technische opleiding. Ze is dol op de geur van verf, houdt ervan met haar handen te werken en is slecht in wiskunde en andere theoretische vakken. Als enige meisje in een klas vol puberjongens wordt ze vaak geplaagd, maar daar kan ze wel tegen. Céline heeft op school één hartsvriendin, Raja, en aan aanbidders ontbreekt het haar ook niet, al zeggen haar klasgenoten dat ze er te jongensachtig uitziet. Met haar ouders en twee zussen woont Céline in een appartement in een buitenwijk van Parijs. Het huis is klein, maar dat vindt ze eigenlijk best gezellig. MA CÉLINE À MOI is een fris en levenslustig portret van een heel gewoon meisje, dat misschien wel tot de onderklasse van de samenleving behoort, maar daar bepaald niet onder lijdt.