Alien Empire - 'Battlezone'
De mens is bang voor insekten maar het zijn de insekten die angst moeten hebben voor elkaar. Elke insekt heeft een natuurlijke vijand zoals de aflevering BATTLEGROUND uit de serie ALIEN EMPIRE aantoont. Zelfs de giftigste spin blijkt uit haar web geplukt te kunnen worden door een tropische waterjuffer en grote torren zijn weerloos als er een leger mieren door het bos marcheert en alles op haar weg vermorzeld. De inventiviteit van sommige soorten om te overleven is adembenemend gefilmd maar niet voor de zwakken. De beelden van een rups die tot twee keer toe wordt geïnjecteerd met de eitjes van een wesp zijn hartverscheurend. Vooral met de wetenschap dat de larven van de wesp de rups van binnen uit levend zullen opeten. Battleground laat al deze oorlog zien die bijna zo oud is als de aarde zelf en de moderne mens kan het allemaal van dichtbij en in alle detail bekijken, en huiveren.