Ofrenda de Primavera
Met veel toewijding bereiden de leden van de 'Cofradia Jesus El Rico y Maria Santissima Del Amor' zich voor op hun processie , een van de 36 processies die tijdens de Heilige Week door de straten van het Spaanse Malaga trekt. Maar als enige broederschap ter wereld heeft de 'Jesus El Rico' het privilege om tijdens de processie een gevangene zijn vrijheid te verlenen. Nadat in januari door de gevangenisdirectie en de broederschap een voorkeurslijst met acht namen naar de minister van justitie te Madrid is gestuurd, krijgen aan et begin van de Heilige Week drie gevangenen te horen dat ze tot de uitverkorenen behoren. Slechts een avn hen zal opde Heilige Woensdag ook daadwerkelijk de gevangenis verlaten. In hun cel vertellen de drie geselecteerden over hun misdaden en het leven in de gevangenis. Onderwijl speculeren ze over hun kansen op vrijlating.