De Braziliaanse regisseur Kiko Goifman is geadopteerd. Op een dag constateert hij dat het 33 jaar geleden is dat zijn adoptiefmoeder Berta, geboren in 1933, zich over hem ontfermde. Met dat getal in gedachten, geeft hij zichzelf 33 dagen voor een publieke zoektocht naar zijn biologische moeder. Hij gaat te rade bij priv\'e9detectives, die hem soms tegenstrijdige en dubieuze adviezen geven, gebaseerd op hun uitgebreide ervaring in het schemergebied tussen wet en criminaliteit. Deze romantische figuren vormen tegelijk een inspiratiebron voor de in zwart-wit geschoten en in mysterie en melancholie gehulde vorm van de documentaire, die soms doet denken aan ouderwetse misdaadfilms. Interviews met familieleden, de detectives en andere betrokkenen worden afgewisseld met snelgemonteerde fragmenten van zijn televisieoptredens, waarin hij zichzelf schaamteloos blootgeeft. Naarmate zijn zoektocht vordert, groeit zijn achterdocht. Vertelt zijn adoptiefmoeder wel de hele waarheid? En krijgt hij wel alle documenten te zien? De montage, broeierige shots van de plekken waar de antwoorden op zijn vragen zouden kunnen liggen, de suggestieve voice-over en de zelfopgelegde deadline, verhogen de spanning in deze filmische en dramatische queeste.