Rough Stage
Maher is een Palestijnse man met een droom. Van beroep is hij elektrotechnicus, maar in zijn hart is hij een danser. In Ramallah, waar hij in het cultureel centrum de eerste moderne dansvoorstelling wil realiseren, wordt deze vorm van kunst echter met onbegrip en afkeuring bejegend. Bovendien is de voorstelling, waarin het begrip vrijheid een belangrijk thema is, voor voormalig politiek gevangene Maher ook nogal risicovol. Mahers ouders begrijpen niets van de plannen van hun zoon, zij willen vooral dat hij nu eindelijk gaat trouwen. Zijn broer vindt dat het land nog niet rijp is voor dit soort abstracte kunst en adviseert hem om meer uitleg te geven. Er is een nijpend gebrek aan geld en de autoriteiten werken niet erg mee. Toch zet Maher door. “We moeten tijdens ons leven iets weten te veranderen. Zo niet, wat heeft het bestaan dan voor zin?” zegt hij. De film volgt de gedreven danser in de repetities met vier andere dansers en in pogingen om de familie aan zijn zijde te krijgen, tot en met de voorstelling. Deze beelden worden afgewisseld met een aantal danssolo’s op markante plekken in het landschap, op een heuvel boven de stad en midden op straat tussen het verkeer.