As Long as You Are Not Reminded Too Often
Kunstenaar Feiko Beckers doet in zijn werk pogingen complexe gevoelens en emotioneel beladen gebeurtenissen te benaderen op zo'n manier dat ze duidelijk en begrijpelijk worden. In zijn video’s en performances worden verhalen uit zijn eigen leven verteld of opgevoerd, die veelal draaien om persoonlijk falen, ongelukken of beschamende gebeurtenissen, in een poging de onverwachte en meedogenloze aard van dit soort momenten onder ogen te zien. In toont hij een rode eettafel die continu van vorm verandert: hij begint rond, wordt dan vierkant en eindigt als driehoek. Deze vervormingen zijn gerelateerd aan het verhaal dat Beckers vertelt over zijn strijd tegen eenzaamheid en zijn oplossing ervoor: hij creëerde een omgeving die slechts één persoon kan herbergen door alles dat herinnerde aan de veronderstelde aanwezigheid van anderen uit zijn appartement te verwijderen.