The Typewriter and Other Headaches
Twee bijzondere instellingen voor psychiatrische zorg in Parijs staan centraal in Nicolas Philiberts On the Adamant (2023) en Averroès & Rosa Parks (2024). In The Typewriter and Other Headaches volgt hij een aantal personages uit deze films thuis.
Hij bezoekt hen in het kielzog van vrijwilligers die praktische hulp bieden – de reparatie van de typemachine waarop Goulven zijn gedichten uittikt of het nakijken van de cd-speler van Muriel, voor wie muziek draaien een lichtpuntje is in haar eenzame bestaan. De muzikale Ivan heeft een probleem met zijn printer en dvd-speler en zijn huisgenoot Gad krijgt advies over zijn ambitie om te werken. En Frédéric krijgt hulp bij het sorteren van zijn immer uitdijende collectie muziek en boeken.