Normaal - Ik kom altied weer terug
‘Mijn levenswerk is de band, al had ik dat nooit zo gepland’, zingt Bennie Jolink, de zanger van de Achterhoekse popgroep Normaal. De band bestaat inmiddels al meer dan vijfentwintig jaar en Bennie was al die tijd het boegbeeld, met zijn rauwe stem, zijn lange haren, snor en cowboyhoed. Bij het publiek is hij bekend als de bierdrinkende en onvermoeibaar doorfeestende zanger, die gek is op autorijden en motorracen. Maar dit ruige imago wordt niet zonder een zware persoonlijke worsteling hoog gehouden. Wegens chronische gezondheidsproblemen is de zanger genoodzaakt om zich buiten de optredens te ontzien en thuis zien we een heel andere Bennie: prikkend in een bordje sla, luierend op een ligstoel in de tuin en bezig met het enige waar hij naar eigen zeggen voor heeft doorgeleerd: schilderen.