the Flower by the Road
Enkele kleine momenten uit het leven van een jong meisje. Ze tekent met een stift op het raam terwijl ze zingt en kletst, en loopt langs een drukke doorgaande weg om haar vriend te ontmoeten, terwijl ze omringd is door auto’s en vrachtwagens die gevaarlijk dichtbij langs komen razen.
Het kalme tempo en de dromerige muziek hebben een meditatief effect, dat versterkt wordt door de eenvoud van de handelingen en situaties: de wandeling naar de plek waar de vriend in serene rust op haar wacht; de hand die vormen tekent. Het is haast jaloersmakend hoe dit meisje volledig in het moment leeft, in overgave, zoals vrijwel alleen kinderen dat kunnen.