Chicken Ranch
Speelfilms als WORKING GIRLS van Lizzie Borden en GEBROKEN SPIEGELS van Marleen Gorris boden eind jaren zeventig, begin jaren tachtig een feministisch perspectief op handel en wandel van hoer en hoerenloper en ondermijnden eenduidige romantische opvattingen van de hoer als redster of zielenpiet. Uit diezelfde periode stamt Broomfields CHICKEN RANCH, een home-videoachtige, vaak komische documentaire over het reilen en zeilen in de Chicken Ranch, een drive-inbordeel in de woestijn bij Las Vegas. De klanten arriveren er in privé-vliegtuigen of met snelle auto‘s en worden op vele manieren in de watten gelegd: zo is er een passie-stoel met 37 verschillende standjes, een vip-ruimte met waterbed, bubbelbad en video‘s en zijn er ophitsende drankjes met exotische namen als Crème de Menthe Frappé en Bianca-Blast. Broomfield en zijn coregisseur Sandi Sissel laten madam, eigenaar en meisjes aan het woord over de daad, de klant en de dollar.