In deze documentaire met een vleugje fictie kruipen we in het hoofd van de bejaarde Hiam, een Palestijnse vrouw uit Nazareth. We zien haar bij de kapper, wanneer ze haar snorharen harst, en als ze naar bed sloft. De alledaagsheid van het leven krijgt een extra lading doordat filmmaker Juna Suleiman – haar kleindochter – veel scènes lardeert met interne monologen van Hiam. Langzaamaan krijgen we een beeld van haar verleden: haar huwelijk, haar familie en haar vermogende broer die de opmerkelijke voornaam Mussolini draagt.
Hiams leven is bijna geleefd. Slechts een paar lijntjes verbinden de eenzame en verbitterde vrouw nog met de buitenwereld: de telefoon, de tv, haar huishoudster en haar 55-jarige zoon Mbadda. Net als Hiam is hij ad rem en sarcastisch. De vraag wanneer heden geschiedenis wordt, dringt zich op als nieuwsfragmenten op tv langzaam overgaan in oude videobeelden van een bruiloft. In de benauwend kleine wereld van de protagonist komen grote thema’s als uithuwelijking, eenzaamheid, verval en racisme op een originele en ingetogen manier aan bod.