Den Teufel am Hintern geküsst
Norbert Schultze was gedurende de Tweede Wereldoorlog huiscomponist van de Nazi's. Hij componeerde de score voor propagandafilms als FEUERTAUFE en KOLBERG en schreef de muziek van onder andere LILI MARLEEN, FÜHRER BEFEHL en BOMBEN AUF ENGLAND. De liedjes uit die films zongen de Duitse soldaten zongen van Calais tot Stalingrad. Na de oorlog kon Schultze zijn carrière zonder belemmeringen voortzetten, opnieuw in dienst van de filmindustrie. Daarnaast zat hij op prominente plekken aan de bestuurstafels van diverse belangenclubs, zoals de associatie van Duitse componisten. In DEN TEUFEL AM HINTER GEKÜSST - het verwijt dat Schultze kreeg toen hij zijn Amerikaanse oom om hulp vroeg - verhaalt de voormalige Nazi-componist over zijn leven.