In a soldiers footstep
Steve was op zijn dertiende kindsoldaat in Oeganda. Hij vluchtte later naar Denemarken, waar hij woont met zijn dochtertje en jongere broer. Wanneer hij hoort dat zijn doodgewaande zoontje nog in leven is en op zijn beurt kindsoldaat is in Congo, vertrekt Steve ondanks alle risico's naar Oeganda om hem terug te halen. Dit zet een reeks raadselachtige voorvallen in beweging. Steve verdwijnt en de Deense filmploeg die een portret van hem maakt krijgt in Kopenhagen bezoek van Oegandese regeringsfunctionarissen die op zijn zachtst gezegd niet zo blij zijn met de film. Volgens hen is Steve een gevaarlijke rebellenleider die de boel bedondert met zijn verhaal over kindsoldaten.