Our Island
Twee zussen spelen buiten in de zomerse natuur. Mirte probeert vlinders te vangen, ze maken samen een roeitocht en ze proberen waterdiertjes te pakken te krijgen. ’s Avonds bij het kampvuur meldt Shanna dat ze, als ze groot is, uitvindingen wil maken voor kinderen met een beperking.
Mirte heeft downsyndroom en vindt het steeds moeilijker om haar jongere zusje te volgen. Mirte is haar grote zus, maar voelt eigenlijk als een kleine zus, zegt Shanna aan het begin van Ons eiland (Our Island). Samen beleefden ze altijd allerlei avonturen op hun zogenaamde ‘onbewoonde eiland’, maar Shanna gaat richting de puberteit en heeft niet altijd zin meer in fantasiespelletjes. Mirte doet te wild en Shanna vindt haar irritant, maar uiteindelijk verrast ze haar zus alsnog met een heuse uitvinding.
Met een paar rake, dromerige beelden creëert regisseur Lennah Koster veel sfeer en weet ze de pijnpunten van de verhouding tussen de twee zussen bloot te leggen.