Bahnhof Brest
Niet alleen Frankrijk en Bulgarije kennen stadjes die de naam Brest dragen, op de grens van Rusland en Polen ligt eveneens een stad Brest, waaraan de geschiedenis in de twintigste eeuw niet ongemerkt voorbij is gegaan. Met als uitgangspunt het station van Brest blikt de voormalig Oostduitse filmmaker Gerd Kroske terug naar het verleden. Archiefmateriaal uit Rusland en contemporaine opnamen van onder meer oorlogsgraven brengen de tragedies van de twintigste eeuw in beeld. Persoonlijke herinneringen van mensen met wie de geschiedenis geen medelijden had, brengen de historische feiten tot leven.