La soufrière
Toen vulkanologen voorspelden dat de vulkaan La Soufrière op Guadeloupe op het punt van uitbarsten stond, haastte Herzog zich naar dit Caribische eiland om de eruptie te filmen. De bevolking was al geëvacueerd en het stadje Basse-Terre was veranderd in een spookachtige plek, waar enkel de stoplichten die op rood en groen sprongen nog op enige activiteit wezen. Terwijl de vulkaan al begonnen was met het uitstoten van zwaveldampen, trof Herzog op de bergwand nog een aantal koppige boeren aan, die net als hij weigerden het eiland te verlaten. De oceaan ligt ondertussen vol met duizenden dode slangen die het eiland wel wilden ontvluchten. Uiteindelijk blijft een eruptie uit, hoe onvermijdelijk de vulkanologen deze ook achtten. Herzog kwam terug met filmbeelden van een apocalyptisch landschap, waar slechts een enkele gek nog in durft rond te lopen.