My Daughter Nora
Hoe ziet het leven van een moeder eruit nadat ze een brief vindt waarin haar oudste dochter schrijft dat ze naar Syrië is afgereisd om deel te nemen aan de heilige strijd tegen ongelovigen? Samira laat zich filmen en ondervragen en geeft eerlijk antwoord; dat het lijkt of ze nu pas hoort wat haar dochter, waarschijnlijk net als al die andere kinderen die zijn afgereisd, tussen de regels door vertelde. Maar nu is het te laat. Al twee jaar lang doet moeder Samira haar uiterste best haar dochter terug te halen, tevergeefs. Ze reist naar de Syrische grens in de hoop op een ontmoeting met de verloren Nora. Maar die maant haar moeder via Skype vooral terug te gaan. Het is een van de spaarzame contactmomenten. De camera registreert de tergende onzekerheid van de moeder over het lot van haar dochter. De opnames in haar kleine appartement onderstrepen de claustrofobische ervaring.