The Wave
Rode grond wordt afgegraven, je hoort de graafmachine voordat je hem ziet. Ook het landschap toont zich aarzelend; als de wolken dan toch wegtrekken zie je een spaarzaam begroeide vallei met diezelfde rode kleur en een meanderende rivier. Buiten beeld hoor je een vrouw haar zorgen uitspreken: het vermoeden is dat ze daar liggen, maar wat als ze niet gevonden worden? In time-lapse beelden (waarbij met een vaste interval over langere tijd foto's van een plek worden gemaakt, die tot filmbeeld worden geregen) wordt het resultaat van de graafwerkzaamheden getoond. Nooit zie je een persoon in beeld, maar al snel wordt duidelijk dat het inmiddels handwerk geworden. En dan komt de eerste schoen tevoorschijn. Daarna een onderbeen, het bot uit de schoen. Het blijft niet bij een persoon; hier is iets gruwelijks gebeurd. Een totaalshot van de vallei: hoe vind je in deze leegte iemand terug die al zo lang onder de grond ligt?