’Til Kingdom Come
Deze opzienbarende verkenning van de controversiële band tussen evangelische christenen in Amerika en Israëlische Joden begint in een verarmd mijnstadje in Kentucky. Na zijn schietoefeningen spoort een jonge predikant de gelovigen aan te collecteren voor het International Fellowship of Christians and Jews, de grootste liefdadigheidsinstelling van Israël.
Wat aanvankelijk een curiositeit lijkt, blijkt onderdeel van een brede beweging. De conservatieve evangelisten, die een groot deel van Trumps kiezersblok vormen, brengen jaarlijks honderden miljoenen dollars bijeen voor Israel. Aanmerkelijker nog is de politieke invloed. Alles geworteld in het rotsvaste geloof in de terugkeer van de Messias – in Israël.
Belangrijke gebeurtenissen en ontmoetingen in Amerika en Israël brengt Maya Zinshtein bij elkaar in een veelomvattend panorama, doorschoten met interviews. Van bevlogen gebedsdiensten en indoctrinatie van kinderen tot de lobby’s van evangelisten en Israëlische kolonisten in Washington en Palestijnse protesten. Het werpt een onverwacht licht op de omstreden steun van Trump aan Netanyahu, zoals de verplaatsing van de Amerikaanse ambassade naar Jeruzalem.