Images d'Ostende
Oostende was in de jaren tussen de twee wereldoorlogen een mondaine badplaats maar ook een cultureel centrum van de eerste orde, waar schilders als Ensor, Labisse, Permeke en Spilliaert hun domicilie hadden. Hun voorbeeld inspireerde de jonge Henri Storck, maar in plaats van een penseel wenste hij de filmcamera te hanteren. In IMAGES D'OSTENDE laat Storck beelden van de badplaats zien. De camera registreert de golven die op het strand aanspoelen. Ze vormen een fascinerend lijnenspel met steeds veranderende patronen.