The Building and Burning of a Refugee Camp
In Dublin heeft een groep asielzoekers zijn tenten opgeslagen aan Sandwith Street, om de hoek van het kantoor van de immigratiedienst. Het protestkamp is een reactie op het besluit van de Ierse regering om 1.400 asielzoekers op straat te laten staan. Bewoners Sami, Hasiballah en Simon tonen de huiselijkheid van het minidorpje: hier wordt gegeten, hier worden spandoeken beschilderd, hier staan bloemen in een pot.
De vrede wordt al snel verstoord door de komst van de Ierse anti-immigratieactivist Philip Dwyer, die via livestreams op social media zijn volgers oproept om de tentbewoners weg te jagen. Hoewel een groep progressieve actievoerders de asielzoekers te hulp schiet, blijkt een geweldsuitbarsting onontkoombaar.