The Monsoonshow
Voor mij is het altijd donker, vertelt Kunal Singh aan het begin van dit opbeurende inkijkje in het leven van een Indiase blinde jongen. Het beeld staat even op zwart. Al snel wordt duidelijk dat Kunal Singh zich nergens door laat weerhouden en blaakt van het zelfvertrouwen. Tegen de algemene opvatting in, gelooft zijn familie niet dat zijn blindheid een straf is voor iets wat hij in zijn vorige leven heeft gedaan. De dokter heeft de oorzaak van zijn blindheid aan zijn ouders uitgelegd. Hij wordt gevolgd in het klaslokaal op een school voor blinde en ziende kinderen. Met zijn vrienden speelt hij cricket, hij schaakt en kijkt films; alle filmliedjes kent hij uit zijn hoofd. Als er op school een zangwedstrijd is, doet hij natuurlijk mee, samen met zijn klasgenootje Neeraja. Gaan ze winnen? Kleurrijk, optimistisch stemmend portret dat laat zien hoe belangrijk het is voor een kind om mensen om zich heen te hebben die in hem of haar geloven.