Corsokoorts
Ieder jaar op de eerste zondag in september staat het Brabantse dorp Zundert volledig op zijn kop. Op die dag strijden zeventien verschillende buurtschappen fanatiek om de eerste prijs bij het plaatselijke bloemencorso. Tienduizenden bezoekers stromen dan toe om te kijken naar de optocht. De praalwagens zijn adembenemende bouwwerken met themavoorstellingen en bijzondere namen als ‘Zenit’ of ‘De zeven wereldwonderen’. De wagens zijn bedekt met honderdduizenden fel gekleurde dahlia’s, die in de maanden voorafgaand aan het corso in Zundert met zorg gekweekt zijn. Maandenlang werken de corsobouwers met hart en ziel aan hun wagen. Vier verdiepingen hoog torenen kolossale corsotenten boven de huizen uit. Daarbinnen heerst een aanstekelijke bedrijvigheid. Naarmate de bouw vordert, stijgt de spanning. Trots, volharding, vreugde en teleurstelling zijn de emoties die bij de bouwers vrijkomen op weg naar het moment suprème. De bekendmaking van de prijswinnaars zorgt voor een explosie van emoties en feestelijkheden, die tot diep in de nacht voortduren. CORSOKOORTS volgt de gebeurtenissen in Zundert in de periode voorafgaand aan en tijdens het corso. Voor de hoofdpersonen in de film is dit jaarlijks terugkerende evenement een houvast in het dagelijks leven, of een droom of vlucht. Maar voor ieder van hen is het in ieder geval een niet meer weg te denken factor in hun bestaan.