To Be Continued
Vijf Letse kinderen, afkomstig uit verschillende plaatsen in het land, worden gevolgd tijdens hun eerste schooljaar. Glebs en Zane wonen allebei in Riga; Kārlis helpt buiten schooltijd al mee op de boerderij; met een moeder die in Groot-Brittannië werkt groeit Anete op bij haar oma; en Anastasia loopt elke dag een lange weg door het bos om de bus naar school te halen.
De herinnering aan zijn eigen verstoorde jeugd in de duistere jaren veertig was voor de hoogbejaarde regisseur Ivars Seleckis – die met The Crossroad Street in 1989 op IDFA de Joris Ivens Award won – aanleiding om met deze documentaire vast te leggen hoe de hedendaagse Letse jeugd opgroeit. Wat hem betreft wordt de film vervolgd.