Buckminster Fuller: Thinking Out Loud
In de bizarre wereld van R. Buckminster Fuller hebben auto's drie wielen en worden huizen niet door metselaars gebouwd, maar afgeleverd door ruimteschepen. Bucky, die in 1995 honderd jaar oud zou zijn geweest, was een Amerikaanse uitvinder, filosoof, dichter en fantast. Voor zover men ooit van hem gehoord heeft, kennen de meeste mensen hem als een vernieuwer op het gebied van de landmeetkunde: hij was de uitvinder van de geodetische koepel. In deze cinematografische biografie hebben filmmakers Karen Goodman en Kirk Simon voor het eerst het kleurrijke en veelbewogen leven van Buckminster Fuller in al zijn facetten in beeld gebracht. Zij laten vrienden en collega's waaronder componist John Cage, regisseur Arthur Penn en en choreograaf Merce Cunningham aan het woord.