G Spotting: A Story of Pleasure and Promise
Decennia na de seksuele revolutie bestaat er nog altijd mythevorming rondom de vrouwelijke seksualiteit. Toen een wetenschapper anno 2009 beweerde dat de mysterieuze G-spot (Gräfenberg spot) wellicht niet bestond, haalde dat wereldwijd de krantenkoppen. Was deze gouden graal van de vrouwelijke seksualiteit dan toch een fabeltje? De filmmaakster vroeg zich af waarom nieuws over vrouwelijke seksualiteit nog altijd zo omstreden is en hoe het komt dat andere onderzoeken stellen dat die fameuze G-spot (Gräfenberg spot) wel degelijk bestaat? En waarom claimen veel gewone vrouwen dat ze hun G-spot werkelijk gevonden hebben? En hoezo kan niet iedereen die plek dan vinden? De filmmaakster dook in de onderzoeksgeschiedenis rondom de vrouwelijke seksualiteit, sprak met diverse internationaal werkende wetenschappers over hun bevindingen en bezocht auteurs die over feminisme en de vrouwelijke seksualiteit schreven. Ook interviewde ze gewone stellen over dat bijzondere plekje dat iedere vrouw wil vinden. Het plekje dat door een gelukkige vindster omschreven wordt als een 'out of body experience.' Op lichtvoetige wijze stelt de maakster in de voice-over haar vragen en houdt ze de kijker op de hoogte van elke ontdekking. Door gebruik van humoristische tekstblokjes en haar persoonlijke betrokkenheid, wordt deze onderzoekende documentaire meer dan een reis door de geschiedenis en laboratoria.