Les Enfants terribles
In het dorp Keskincik in het zuiden van Turkije gaat Zeynep gebukt onder een streng traditionele opvoeding. Ze werkt in een textielfabriek, maar droomt ervan te studeren. Haar broers Cemal en Mahmut hebben het ook moeilijk. Cemal zoekt net als Zeynep naar vrijheid, Mahmut zit vast in een liefdeloos huwelijk met de zeventienjarige Nezahat. Hun oudste broer, de filmmaker Ahmet Necdet Çupur, heeft twintig jaar geleden het ouderlijk huis verlaten. Na een bericht van Zeynep keert hij terug.
Ahmet treft een doodongelukkige familie aan. Zijn vader scheldt zijn kinderen geregeld de huid vol, zijn moeder weet zich met de spanningen geen raad en de jongeren leven tussen hoop en vrees. Met opmerkelijke openheid toont Les Enfants terribles een generatieconflict dat wordt versterkt door politieke en culturele invloeden. De regisseur mengt zich niet in de hoogoplopende discussies, maar zijn betrokkenheid is zichtbaar in de blikken die zijn familieleden in de richting van de camera werpen. Ondertussen vangt hij ook de schoonheid van het Turkse platteland, in schilderachtige beelden die doen denken aan de films van Nuri Bilge Ceylan.