Unraveled
Marc Dreier, eigenaar van een succesvol advocatenkantoor, werd in december 2008 gearresteerd op verdenking van grootschalige investeringsfraude. Het was slechts \'e9\'e9n in een hele rij fraudezaken die na het uitbreken van de financi\'eble crisis aan het licht kwamen, en waarin de miljardenzwendel van Bernard Madoff veruit de meeste aandacht trok. Toch ging ook de zaak van Dreier om honderden miljoenen dollars, die hij buiten hun medeweten leende op naam van zijn meest vermogende cli\'ebnten. Nadat Dreier al zijn misdaden voor de rechter had bekend, kreeg hij toestemming om zijn veroordeling onder huisarrest af te wachten in zijn penthouse in Manhattan. Filmmaker Marc Simon, die zelf als advocaat voor Dreier heeft gewerkt, mocht hem daar bezoeken. Met de mogelijkheid van een levenslange gevangenisstraf in het verschiet, gaat Dreier op zoek naar de motieven die hem voortdreven op het destructieve pad dat uiteindelijk leidde tot zijn ondergang. Zijn flashbacks worden verbeeld in de stijl van een donkere \i graphic novel\i0 . Schurk of slachtoffer? Het oordeel is aan de kijker. De maker legt Dreier niet het vuur aan de schenen, maar laat hem zijn eigen verhaal vertellen. Dat geeft vooral inzicht in het schuivende moraliteitsbesef van iemand die zich graag identificeerde met zijn gefortuneerde cli\'ebnten.