Hoe voorkom je een coup, zoals die op 6 januari 2021 dreigde plaats te vinden toen een woedende massa het Capitool in Washington bestormde? Amerikaanse oudgedienden uit het leger en de politiek nemen deel aan een spelsimulatie om te oefenen hoe te handelen in zo’n situatie. In een verduisterde ruimte spelen ze de rollen van bijvoorbeeld de Amerikaanse president, legerleider of woordvoerder.
Ze hebben zes uur de tijd om vanuit de ‘situation room’ een burgeroorlog te voorkomen door de juiste beslissingen te nemen, telkens tegengewerkt door het team van fictieve opstandelingen, die onder meer via social media de bevolking probeert op te zwepen. Als blijkt dat er ook onder militairen veel opstandelingen zijn, die zich vanuit plaatselijke legerbases tegen de overheid willen keren, wordt het echt spannend.