Sealed Fate
Jennifer Evans en Dustin Turner ontmoeten elkaar op 18 juni 1995 in een nachtclub in de populaire badplaats Virgina Beach. Om 01.00 uur worden ze hand in hand gesignaleerd; om 02.00 uur zijn ze spoorloos verdwenen. Een week later wordt Jennifers levenloze lichaam gevonden. De hoofdschuldigen zijn Dustin en zijn zwemmaatje Billy Brown, die op de avond van de moord stomdronken was. Hoewel Turner de politie naar het lichaam leidde en het bewijsmateriaal aan zijn kant staat, veroordeelt de rechtbank ook hem voor de moord - met als enige grond Browns getuigenverklaring. Beiden belanden levenslang in de cel, waar Billy zich bekeert tot het christendom en in 2002 alsnog bekent Jennifer te hebben gewurgd. Maar is dat voldoende om Dustin vrij te krijgen? Het heeft er namelijk alle schijn van dat vriendjespolitiek, pr-management en financieel gewin er mede toe hebben geleid dat beide Navy SEALs in opleiding koste wat kost in de cel moesten belanden. Hun voormalige marinebevelhebber JD Leete debuteert als documentairemaker met een uitputtende misdaadreportage. Hij reconstrueert de zich inmiddels vijftien jaar voortslepende juridische tragedie met een indrukwekkende diversiteit aan materiaal: van interviews met Dustin, Billy, familie, vrienden en onafhankelijke zaakwaarnemers tot rechtbanktekeningen, nagespeelde scènes, oude journaaluitzendingen en trainingen van de Navy SEALs, waar Leete als voormalig werknemer exclusief toegang toe had.