Mast-del
Het onheilspellende gehuil van de wind die tegen de ramen striemt. En daar scherp overheen gemonteerd het geluid van een lucifer die wordt afgestreken. In beeld een hand die een sigaret aansteekt, geabstraheerd naar diapositieve, blauwe kleurschakeringen.
In haar korte filmessay creëert de bekroonde Iraanse filmmaker Maryam Tafakory een intieme binnenwereld die zich beweegt tussen concreetheid en abstractie. Twee jonge vrouwen liggen in bed, de een vertelt hoe ze ooit in een online chatgroep voor cinefielen een man ontmoette. De man werkte in een zaak waar onder de toonbank verboden films verkocht werden. Hun afspraak in het park verliep anders dan gehoopt.