'Ashûrâ': This Blood Spilled in My Veins
Regisseur Jalal Toufic filmde in de Zuid-Libanese stad Nabatiyya de Âshûrâ, de herdenking van de moord op Ali, kleinzoon van de profeet Mohammed. De volgelingen van Ali zijn de sjiieten, de kleinere van de twee hoofdstromingen in de islam. Toufic filmt in lange shots de rituele processie van de Âshûrâ, waarbij mannen in koor teksten over Ali scanderen en zichzelf daarbij, ritmisch en synchroon, op de blote bast slaan. Daarnaast registreert hij een preek in de moskee over de dood van Ali. En in weer een andere opname rijdt iemand met een auto door de stad, terwijl vanaf de achterbank zijn ogen worden gefilmd via de achteruitkijkspiegel en gebeden over Ali uit de radio klinken. De rit eindigt bij de universiteit, waar wordt gesproken over een tekst van Nietzsche over het geheugen. In een intermezzo spreken de filosofen Gilles Deleuze en Jacques Derrida. Terug bij de processie volgt Toufic de mannen die zichzelf verwonden en met bebloed bovenlijf verder lopen door de straten.