La vie comme elle va
Jean Henry legde het leven vast van enkele inwoners van Najac, een dorpje in Aveyron in het zuidwesten van Frankrijk, sinds hij Parijs zes jaar geleden ontvluchtte. In die periode richtte hij zijn camera op zijn dorpsgenoten en stelde daarmee een galerij samen van gevoelige en warmbloedige portretten van zijn buren. Al is de meerderheid van hen oud - wat je lot schijnt te zijn in dergelijke uithoeken van Frankrijk - ze stralen een enorme levenslust uit, terwijl ze geen enkele luxe hebben. Zo maken we kennis met een gepensioneerde man die heeft besloten het rustig aan te gaan doen, een dichter der werktuigbouwkunde, een honderdjarige dame die de Internationale zingt, een surrealistische stationschef en een reislustige boer. LA VIE COMME ELLE VA is een poëtische kroniek doorweven met niemendalletjes en met de juiste toon opgetekend.