Insha'Allah Democracy
De familie van filmmaker Mohammed Naqvi behoorde in de Islamitische Republiek Pakistan tot een gediscrimineerde en vaak vervolgde moslimminderheid. Zelden of nooit werd deze groep door de corrupte dan wel incompetente presidenten van de republiek beschermd. Tot in 1999 de seculiere generaal Pervez Musharraf de macht greep. Hij bleef als dictator acht jaar zitten; jaren waarin Naqvi zich voor het eerst veilig voelde in zijn eigen land doordat Musharraf, met steun van het Westen, trachtte te voorkomen dat Pakistan na 9/11 tot 'terroristenstaat' zou verworden. Wanneer Naqvi voor het eerst gaat stemmen tijdens democratische verkiezingen, staat hij voor een lastig parket: kiest hij voor een corrupte politicus, een religieuze fanaat die de Taliban steunt, of toch voor die generaal die in 1999 juist níet democratisch verkozen was? In een persoonlijke speurtocht onderzoekt hij of en hoe democratie past in een instabiel islamitisch land. De recente geschiedenis van Pakistan verduidelijkt hoe eerder gemaakte politieke keuzes nog tot vandaag doorwerken. En hoe kunnen burgers de juiste keuze maken met gebrekkige historische kennis?